Katalog

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

  • DIN EN ISO 14001:2015
  • DIN EN ISO 9001:2015

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

  • DIN EN ISO 14001:2015
  • DIN EN ISO 9001:2015

30.11.2021 01:11

Správné zajištění cestovních pneumatik

Dolezych zajišťuje bezpečnost na přepravnících automobilů

Dortmund. Problém správného zajištění nákladu je starý jako dopravní průmysl. Nezbytné jsou odborné znalosti a flexibilita, protože specifické úkoly vyžadují také specifické zajišťovací zařízení a metody. Společnost Dolezych v Dortmundu vyvinula zcela novou generaci upevňovacích popruhů a zařízení TensionController pro přepravu osobních a nákladních automobilů.

Bez ohledu na to, zda se jedná o cenný klasický vůz, nový automobil nebo nákladní automobil o hmotnosti několika tun¬- při jízdě nákladních a osobních automobilů podléhá správné zajištění fyzikálním zákonům; existuje mnoho ovlivňujících faktorů, které je třeba vzít v úvahu:
Přeprava musí probíhat bezpečně v souladu s předpisy o provozu na pozemních komunikacích (StvO); především nesmí souprava představovat nebezpečí pro účastníky silničního provozu.
Výsledné síly při zajištění musí být rovnoměrně rozloženy na upevňovací body nebo podlahové desky, i když je někdy mezi podlahovou deskou a vozidlem málo místa pro správné napnutí upevňovacích popruhů. Upevňovací háky nesmí poškodit podlahovou desku. Lak, hliníkové ráfky apod. také nemají rády ocelové háky a na správné, ale hrubé upevnění reagují velmi alergicky poškozením laku a poškrábáním.
Celkově je automobilová doprava velmi náročná záležitost

Správné zajištění - ale jak?

Společnost Dolezych navrhla své vysoce výkonné upínací popruhy s TensionControllerem pro popruhy 35 mm a 50 mm speciálně pro přepravu osobních a nákladních automobilů. Nově vyvinuté popruhy mají vynikající vlastnosti při opotřebení a pouze nízkou průtažnost menší než 4 % (PES), menší než 2,5 % (PES/UHMW-PE) a menší než 1,5 % (UHMW-PE vysoce výkonné vlákno Dyneema®). Výrobky zaručují optimální přenos a rozložení použité předpínací síly. Upevňovací body jsou rovnoměrně zatíženy, takže při správném použití je vyloučeno například poškození podlahového panelu. Problematické předpínání je do značné míry eliminováno, protože předpínací síla je udržována po celou dobu přepravy. Inovativní řada výrobků navíc splňuje nejnovější zkušební specifikace odborné skupiny TÜV Süd (na jejichž vývoji se společnost Dolezych v roce 2018 podílela klíčovou měrou).

Dolezych TensionController je speciální hadice, která se umisťuje nad pneumatiku tak, aby se upevňovací pásek nedostal do kontaktu s pneumatikou (podle směrnice VDI 2700 B. 8.1/8.2 nesmí mít pásek v žádném bodě přímý kontakt s pneumatikou). Nový upínací pásek TensionController má na vnější straně speciálně vyvinutý protiskluzový prostředek, takže přilne k pneumatice. Zároveň boduje nejlepšími kluznými vlastnostmi na vnitřní straně, takže upínací popruh může velmi dobře klouzat a působící předpínací síly jsou rovnoměrně rozloženy. Další výhodou je, že popruh lze snadno a rychle navléknout. Mimořádně kompaktní konstrukce přidružené ozubené ráčny (s předpínací silou 500 daN) slibuje také pohodlnou manipulaci i tam, kde je omezený prostor.

TensionController je jedinečný díky své vynikající účinnosti eta ≥ 0,5. Účinnost udává, jak beze ztrát rozděluje řídicí jednotka TensionController předpínací sílu působící prostřednictvím ráčny na pneumatiku. To znamená, že minimálně 50 % původně aplikované předpínací síly dorazí na "druhou stranu" pneumatiky - u alternativních produktů je tato hodnota někdy výrazně nižší

Vaše výhoda: dosáhněte svého cíle rychleji díky systému TensionController

  • Rychlá kontrola díky standardní shodě s listem VDI 2700 8.1/8.2 a DIN EN 12195-2
  • Není třeba napínání za jízdy - díky nejlepším kluzným vlastnostem uvnitř. Žádný "efekt lepení a prokluzování" vnitřního popruhu při napínání. Díky systému TensionController je předpínací síla dopravována s výrazně menšími ztrátami než dříve, účinnost η (eta) je vyšší.
  • Dodržují se směrnice pro zatěžování. Nové upínací popruhy s řídicí jednotkou TensionController splňují aktuální směrnice pro zatížení výrobců OEM, například u společnosti Daimler.
  • Příjemné je mít: Certifikace GS a dodatečná certifikace výrobku podle TÜV SÜD (norma ZSRAS2019/01 Reifenradsicherung)
Inovativní podle tradice

Dolezych, rodinná firma se sídlem v německém Dortmundu, se tradičně a s vášní zabývá správným zajištěním nákladu. Prostřednictvím své účasti v odborných komisích a normalizačních výborech se výrobce významně podílí na vývoji norem. Inženýři společnosti Dolezych již vyvinuli mnoho výrobků, které se staly precedentem a které byly často přejímány a kopírovány průmyslovým odvětvím.

Pro přepravu na automobilových transportérech vyvinula společnost Dolezych již v roce 2018 společně se skupinou specialistů na zajišťování nákladu TÜV SÜD zkušební zařízení, které při čistě statické zkoušce prokázalo (dosud neznámé) skutečné zajišťovací síly vznikající na jednotlivých pneumatikách a ve všech součástech upevňovacích popruhů. Od té doby se tyto testy staly novým měřítkem pro certifikaci TÜV SÜD.
Inženýři společnosti Dolezych využili nové poznatky k vývoji nové generace upevňovacích popruhů pro zajištění nákladu osobních a nákladních automobilů. Byly testovány včetně všech komponent, jako jsou otočné háky, TensionController a napínací ráčny, podle nových zkušebních specifikací.
V "modulárním systému" lze různé ráčny a popruhy vzájemně kombinovat a optimálně je tak přizpůsobit specifickým podmínkám přepravního vozidla a přepravovaných vozidel.

Více novinek.

K upevnění a zajištění nákladu se obvykle používají vázací popruhy. Někdy však k cíli vedou i netradiční způsoby

27.07.2023 01:00

DoNova® na dopravním pásu
Používá se jako závěs na hlavu

05.07.2023 01:05

#Spotted



Osm metrů vázacího řetězu jednoduše volně přehozených přes levé rameno, současně šest...

Udo Dolezych znovu zvolen předsedou