Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

31.05.2023 01:05

Inovativní e-koloběžky s přizpůsobitelným tlumením od společnosti ACE: scuddy Premium V2

Inženýři Tim Ascheberg a Jörn Jacobi a jejich tým pokračují v úspěšném příběhu elektrických koloběžek scuddy. Díky mnoha dalším vývojovým krokům se uvedení druhé generace typu scuddy Premium na trh daří. Je to především díky větší flexibilitě, jízdním vlastnostem a ergonomii inovativního vozidla s dvoukolovou přední nápravou. Novinka se stala ještě více přizpůsobitelnou, a to i s ohledem na tlumení. Konstruktéři to opět realizovali pomocí komponentů od společnosti ACE.

Když vynálezci Scuddy v roce 2012 představili svůj první tříkolový e-skútr, byl již navržen jako vysoce kvalitní vozidlo s homologací pro silniční provoz, rychle realizován a během krátké doby zaznamenal úspěch. S modelem scuddy Premium V2 uvádí společnost z Kielu na trh nástupce, který nastavuje nová měřítka z hlediska výkonu, komfortu a variability. Základem těchto pokroků je trend, kdy stále více lidí objevuje výhody e-koloběžky pro sebe, a to nejen ve městech. Jedinečným prodejním argumentem scuddy je spojení jízdních vlastností mopedu se skládacím mechanismem, který ve všech verzích umožňuje složit e-skútr do velikosti bedny na nápoje. Díky kompaktním rozměrům ve složeném stavu lze scuddy bezplatně převážet například jako zavazadlo v německých drahách. V centrech měst navíc není třeba hledat parkovací místo. V praxi se díky skládací konstrukci otevírají další možnosti využití. "Zatím je možné scuddy často vidět v kempech. Je to dáno také zvýšenou oblibou obytných vozů nejpozději od pandemie kovidů a mnoha cestujícími best agery. Zatímco mladí jsou nadšeni zábavou z jízdy, starší oceňují flexibilní formu mobility a z toho plynoucí zvýšení komfortu dovolené," vysvětluje Jörn Jacobi, technický ředitel společnosti scuddy. Upozorňuje, že vozidlo je nyní k dispozici v pěti různých verzích pro individuální požadavky různých skupin uživatelů, přičemž každá z nich váží v závislosti na výbavě maximálně 29 kg. Nezáleží na tom, zda jde o sportovní jízdu ve stoje nebo pohodlnou jízdu vsedě, scuddy se přizpůsobí potřebám jízdy, říká Jörn Jacobi.




od počátkupostaven na řešení tlumení ACE Ve všech verzích má e-koloběžka, kterou lze složit do velikosti 62 x 53 x 42 cm, baterii, kterou lze nabíjet v běžných zásuvkách. V závislosti na konfiguraci a stylu jízdy poskytuje dojezd až 70 km. Maximální rychlost se pohybuje mezi 15 km/h a 45 km/h. Pro model s rychlostí 15 km/h, který je se zvláštním schválením vhodný i jako vozík pro nemocné, neplatí v Německu povinnost používat přilbu a lze s ním jezdit všude bez řidičského průkazu od 15 let. Verze s rychlostí 20 km/h a 25 km/h spadají do kategorie mopedů, i když první z nich lze řídit bez přilby. Na obou je možné jezdit od 15 let s osvědčením o zkoušce na moped, pokud jste se nenarodili před 1. 4. 1965, v takovém případě můžete jezdit bez osvědčení o zkoušce. Pro ostatní modely, které jezdí rychlostí 35 km/h a 45 km/h, musí mít jezdec řidičský průkaz AM.

Ten lze získat od 16 let věku a je součástí každého běžného řidičského průkazu, jako je řidičský průkaz B. Všechny modely prokázaly při zkouškách s 80kg řidičem stoupavost 30 %. Pro bezemisní přepravu je povoleno maximální zatížení 125 kg. Charakteristická dvě kola na přední nápravě scuddy umožňují pocit ze zatáčení podobný carvingovému lyžování a zajišťují potěšení z jízdy. Aby tomu tak bylo i při rychlosti do 45 km/h a na co největším počtu povrchů vozovky, vsadili zakladatelé firmy od počátku na řešení tlumení od společnosti ACE Stoßdämpfer GmbH. "Tým inženýrů společnosti ACE nám od roku 2012 vždy vyšel vstříc a přispěl svými nápady v oblasti tlumení také k vývoji scuddy, aby zdokonalil naše řešení. To, že ACE dokáže dodat i tlumiče, které nevyžadují kinematiku průhybu, a vystačí si tak s minimem místa, je skutečnou výhodou," informuje o spolupráci konstruktér Sebastian Vetter. Na začátku spolupráce tak byly konstrukční tlumiče doplněny tlumicími deskami SLAB od společnosti ACE, které byly vyřezány na míru. Díky dobrým zkušenostem s kvalitou, výběrem a flexibilitou přešla spolupráce do dalšího kola s tlumiči scuddy Premium V2. Mezi jeho inovace patří intuitivnější skládání vozidla. Zároveň díky skládacímu mechanismu bez vůlí mají uživatelé k dispozici ještě více vozidla.




Komfort zvyšuje také individuálnější volba tlumičů.Různé tlumiče pro různé váhové kategorie "Je to trochu jako lyžování. Tam se vázání nastavuje různě v závislosti na hmotnosti jezdce. A je jasné, že tělesná hmotnost vyžaduje odlišné tlumení i při jízdě přes nerovnosti, jako jsou výmoly, kořeny nebo poklopy," říká Jörn Jacobi a přibližuje nutnost individuálního tlumení. V zadání pro ACE bylo uvedeno, že jsou zapotřebí tři různé systémy tlumení. Jeden byl určen pro váhovou kategorii do 80 kg, druhý pro váhovou kategorii od 80 kg do 110 kg a třetí pro zákazníky, kteří váží více než 110 kg. Partneři společně použili návrhový software společnosti ACE a zjistili, že pro všechny tři třídy jsou nejvhodnější různé konstrukční tlumiče. Byly vybrány základní typy TR64-41H-OS, TR68-37H-OS a TR79-42H-OS. Stejně jako v minulosti poskytla společnost ACE pro testovací fáze vzorky zdarma a díky vysoké dostupnosti ze skladu v Langenfeldu je mohla okamžitě dodat. Během testů a po nich konstruktéři v každém případě integrovali na kyvnou vidlici komponenty s názvem TUBUS pro co největší jízdní komfort. Na rozdíl od předchůdce se tak nestalo v tandemovém provedení. Zatímco menší ze zvolených konstrukčních tlumičů, všechny vyrobené z kopolyesterového elastomeru, má hodnotu 25 Nm/zdvih, prostřední má 66,5 Nm/zdvih a největší 81,5 Nm/zdvih. Díky životnosti přesahující jeden milion zdvihů mohou tlumiče TUBUS používat i skuteční řidiči, kteří jezdí často, přičemž bezúdržbové prvky nevyžadují dodatečný koncový doraz. Díky tomu, že svou práci spolehlivě odvádějí v teplotním rozmezí od -40 °C do 90 °C, jsou e-válce více než vhodné pro budoucnost. Pro konstruktéry bylo neméně důležité, aby montáž byla snadno proveditelná. Radiální zatížení řady TR-H zajišťuje obzvláště měkké zpomalení.

Písmeno "H" znamená tvrdší směs materiálu, což vede k požadované vysoké absorpci energie ve srovnání s ostatními radiálně tlumícími TUBUSy. První testovací jezdci byli citováni s výkřiky jako "rad z jízdy" a myslí si, že další vývoj úspěšného modelu scuddy se vyplatil. Tim Ascheberg, zakladatel společnosti zodpovědný za marketing a vztahy s veřejností, také zdůrazňuje, že se zlepšil pocit ze scuddy a že se týmu podařilo navrhnout výkonovou elektroniku, kterou lze použít i mimo scuddy, a přivést ji k tržní zralosti. Skutečnost, že je k dispozici jako OEM produkt pro výrobce e-koloběžek, je důkazem vysoké kvality i všestrannosti a suverenity týmu Kiel.

Koncepce jejich skládacího vozidla je natolik unikátní, že sofistikovanou technologii pohonu mohou nabídnout i dalším účastníkům trhu. Na otázku ohledně technologie tlumení Tim Ascheberg odpověděl, že jsou s ACE velmi spokojeni, pokud jde o kvalitu a rozmanitost nabídky.

V neposlední řadě proto, že nyní lze cíleněji plnit individuální přání a zákazníci velmi oceňují jízdní komfort.

Více novinek.

Digitalizace a štíhlý přístup k řízení jsou v mnoha firmách považovány za vítanou zeštíhlovací kú...

Při testování invalidních vozíků hrají výrobci...

Specialisté na nouzové zastavení oslavují premiéry ve filmu a televizi
Pokud jde o technologii průmyslového tlumení, je společnost ACE jedním z prvních kontaktů pro většinu konstruktérů a projektantů na celém světě. Ať už mají odborníci v těchto dnech jakékoliv dotazy, společnost ACE je vždy rychle zodpoví, ať už online, nebo prostřednictvím osobního kontaktu na místě.

V konstrukci invalidních vozíků je mnoho prostoru pro zlepšení. To dokazuje jednonápravový vozík...