Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.11.2023 01:11

Na nové cesty s konstrukčními tlumiči TUBUS od společnosti ACE: inovace jednonápravových invalidních vozíků od společnosti Hoss Mobility

V konstrukci invalidních vozíků je mnoho prostoru pro zlepšení. To dokazuje jednonápravový vozík Hoss Mobility, který byl vyvinut na základě vozítka Segway. Elektrický invalidní vozík od stejnojmenné rakouské společnosti je obratný a terénní. Tým vedený zakladatelem a elektroinženýrem Lukasem Riglerem do něj instaloval konstrukční tlumiče od společnosti ACE, které zajišťují komfort pro osoby s omezenou pohyblivostí na jakémkoli povrchu.

Použití Segwaye jako základu pro invalidní vozíky budoucnosti se na první pohled zdá paradoxní. Vždyť i lidé bez postižení dostávají při prvním použití rekreačního vozítka instrukce, aby se vyhnuli pádu nebo nehodě. Otázka bezpečnosti je ještě důležitější pro lidi, kteří používají vozítka k pohybu a chtějí se dostat mimo vyšlapané cesty. Právě na tyto lidi je zaměřena novinka týmu Lukase Riglera, který na nápad s vozíkem přišel spíše náhodou: "Když jsem se loučil se svým soukromým vozítkem Segway, překvapilo mě, že kupcem je vozíčkář. Chtěl ho přestavět na nový typ invalidního vozíku. Teprve tehdy jsem si uvědomil přidanou hodnotu technologie jedné nápravy." V oblasti invalidních vozíků jsou ovladatelnost a intuitivní ovládání vozítek Segway skutečně revoluční, a to nejen pro designéry, jako je Lukas Rigler. Konstrukce, kterou zdokonalil společně s technikem pohonu Dominikem Lorenzem a kterou dodal hodně přes 200 kusů, poprvé umožňuje otáčet se na místě, když sedíte na vozíku, přejíždět kopce a údolí a dokonce se bezpečně dostat i do zasněženého terénu - to vše při kompaktních rozměrech. Jako výhoda se ukazují i větší kola ve srovnání s malými koly běžně dostupných modelů. To se ukázalo, když pomohl kupci svého starého vozítka Segway realizovat přestavbu a vyvinout prototyp vozítka Hoss Mobility. Aby mohl plně využít potenciál samovyvažovacího pohonu Segway, vytvořil konstruktér vozítko od základu.


Rychlosti a vhodné tlumení jako výzva

Zvláštností jeho vozítka, pokřtěného "Hoss", a klíčem k jeho intuitivnímu ovládání je schopnost jednonápravového vozidla dynamicky se stabilizovat. Lukas Rigler to vysvětluje srovnáním s nejznámějším intuitivním prostředkem pohybu, naším tělem: "Pokud by se člověk naklonil dopředu, aniž by pohnul nohama, spadl by na nos. Aby se zabránilo pádu, mozek vám řekne, abyste v tu chvíli pohnuli jednou nohou dopředu. Pokud se tedy nakloníte dopředu, nevyhnutelně se pohnete dopředu, krok za krokem. Náš koník dělá totéž, ale s koly místo nohou. Funkci mozku a svalů v našem vozidle přebírají výkonné procesory a elektromotory. A senzory pohybu a náklonu chrání před převrácením." Ty mají za úkol neustále analyzovat chování při jízdě, přičemž nezávislý mechanický podpůrný systém v případě potřeby stabilizuje vozík pomocí kol vpředu a vzadu. V případě selhání systému se okamžitě vysune skládací mechanismus a Hoss se zastaví. Zatímco běžný elektrický invalidní vozík se obvykle pohybuje rychlostí kolem 6 km/h, Hoss Mobility může dosáhnout rychlosti až 15 km/h. Podle specialisty na pohon Dominika Lorenze chtějí být lidé s omezenou pohyblivostí co nejméně omezováni, pokud jde o požitek z jízdy.

. Jednou z výzev, kterým tým čelil, byla poměrně vysoká rychlost, které může Hoss Mobility dosáhnout na rovném povrchu. Z dlouhodobého hlediska to představuje velkou zátěž pro anatomii jezdce, zejména na nerovném terénu. Také Lukas Rigler se s tímto konstrukčním úkolem setkal během vývoje směrem k sériové výrobě spíše náhodou a poznamenává: "Zajímavé je, že během výzkumu, například na veletržních stáncích, se mnou téměř nikdo na vozíku nenastolil otázku lepšího odpružení. Spíše to působilo dojmem, že vozíky jsou takové, jaké jsou, a člověk si na ně musí zvyknout. Teprve když mě navštívil potenciální zákazník, dozvěděl jsem se o polstrování. Ten pán měl ručně poháněný invalidní vozík, který vypadal, jako by se v něm vrtal Angus MacGyver, a jednou z důležitých úprav, kterou si uživatel sám sestrojil, bylo jeho tlumení." Zatímco Lukas Rigler přemýšlel o nezávislém odpružení, tlumičích a plynových pružinách, muž mu vnukl myšlenku proměnit sedadlo jako celek v tlumicí a komfortní zónu. Aby tuto výzvu překonal, začal hledat na internetu.


Polovodičové tlumení v podobě systému TUBUS od společnosti ACE jako řešení

Jeho pohled rychle padl na společnost ACE Stoßdämpfer GmbH. Přesvědčila ho široká nabídka produktů a přehledné webové stránky www.ace-ace.de. Navíc existence vlastní prodejní struktury v Rakousku ještě více usnadnila první kontakt. Spolupráce na místě se ukázala být stejně nekomplikovaná jako cílevědomá. Přestože konstruktér uvažoval o praktickém řešení s hydraulickými komponenty, Hans-Jürgen Greindl, odpovědný obchodní technik společnosti ACE Stoßdämpfer GmbH, ho překvapil vlastním průzkumem a mnohem úspornějším alternativním návrhem. "Můj kontakt ve společnosti ACE navrhl polovodičové tlumiče jako inteligentní volbu pro odpružení sedadla. Konstrukční tlumiče ACE, které měl na mysli, jsou méně citlivé na znečištění, nemají žádná vedení ani jiné citlivé části, a proto jsou prakticky nezničitelné. Po několika jízdních testech jsem byl přesvědčen," vzpomíná Lukas Rigler. Pro odborníky ze společnosti ACE nebylo pochyb, že tlumiče TUBUS, které se nazývají TUBUS kvůli svému tvaru připomínajícímu trubku, splní svou úlohu, a to nejen kvůli designu. Inženýři z porýnského Langenfeldu se mohli opřít i o zkušenosti z jiné aplikace. TUBUS již byl úspěšně použit k optimalizaci jízdních vlastností elektrických skútrů pro piloty s různou hmotností. V těchto řešeních na míru použili konstruktéři společnosti ACE různé konstrukční tlumiče pro různé hmotnostní kategorie.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1

Společnost Hoss Mobility GmbH se z velkého množství více než 150 standardních individuálních řešení rozhodla pro produktovou řadu TR od společnosti ACE. Ta se vyznačuje měkkým zpomalením. Kompaktní konstrukce těchto manévrovatelných vozíků je rozhodující pro maximální využití jejich výhod. Typy TR byly speciálně vyvinuty pro maximální zdvih mezi 12 a 60 mm s minimální celkovou výškou, přičemž absorpce energie na jeden zdvih se pohybuje od 1,2 Nm do 146 Nm. Tlumiče jsou k dispozici ve formátech o průměru od 29 mm do 100 mm. Všechny tyto bezúdržbové prvky připravené k montáži jsou vyrobeny z kopolyesterového elastomeru, který se zahřívá jen mírně, a zajišťuje tak stálé tlumení. Ve srovnání s jinými komponenty, které zpomalují setrvačné síly, jako jsou pryžové tlumiče nebo ocelové pružiny, přesvědčí TUBUS životností více než 1 milion zatěžovacích zdvihů, takže jsou vhodné pro nepřetržitý provoz v terénu a teoreticky dokonce vhodné pro dědictví z jedné generace řidičů na druhou.


V této aplikaci jsou instalovány modely typu TR63-43. První číslo označuje průměr součásti, druhé maximální zdvih. Tento typ je schopen redukovat 12,0 Nm/zdvih. V případě nouze by bylo přípustných dokonce 17,0 Nm/zdvih. Pokud nejsou namontovány na revolučním jednoosém vozíku, jsou TUBUSy této řady vhodné jako tlumiče koncové polohy v lineárních osách, v nástrojářství a obráběcích strojích, v hydraulických a pneumatických zařízeních, manipulačních zařízeních a dalších aplikacích. Vzhledem k tomu, že je lze pomocí speciálního šroubu rychle a snadno namontovat pod sedadlo jakéhokoli vozu Hoss Mobility, mnoho osob se zdravotním postižením již nyní těží z výrazného zlepšení kvality svého života.

Více novinek.

Společnost ACE Stoßdämpfer GmbH rozšiřuje svůj sortiment strojních prvk...

Ve švýcarském vědeckém centru Technorama nabízí 500 exp...

Sportovní vědci při svých návrzích používají tak&eacute...

Přeprava mRNA vakcíny proti COVID-19 od společnosti Biontech/Pfizer představuje skutečnou...

Vedle softwaru pro dimenzování a dat CAD a simulací nabízí nyn...

Společnost ACE Stoßdämpfer GmbH nyní nabízí konstruktérům...